Én nem. Mielőtt bárki bármit mondana, én nem. Hogy olyan témákat feszegetek, amelyek egyesek számára provokatívnak tűnnek, az egy dolog, de alapvetően nem azért teszem, mert élvezem.

...

Jól van, hazudtam, tényleg élvezek provokálni bizonyos társadalmi ingereket, de ez nem kizárólagos oka a témaválasztásoknak. Csupán azért mert – számomra – érdekesek, és nem nagyon feszegetik máshol őket. Ezért térjünk is rá, a következőre.


Karácsonyhoz közeledve kicsit beszélgessünk arról, hogy mi is lesz ebből az ünnepből. Igazán röviden, lássunk egy példát. A fejlett nyugat Kanadájában nem illik úgy köszönni, hogy boldog karácsonyt. Mert ez csak nekünk, keresztényeknek ünnep. És esetleg megsértődik, az a muszlim, hindu bevándorló, aki nem tart ilyent. Természetesen nem sértődik meg, mert van esze neki is. De fennáll az esélye, ezért nem úgy köszönsz el a boltban, hogy merry christmas, hanem úgy, hogy happy holiday. Hogy ez mekkora hülyeség, mondanom sem kell. Ez karácsony, és egy olyan országban, ami keresztény gyökerekre épül (én vagyok a naiv, tudom), bizony a keresztény ünnepet el kell fogadni. És a karácsony nem abból áll, hogy embert áldozunk a piramisok tetején, hanem abból, hogy érezzük, jó együtt lenni. Melyik vallás tiltja ezt? Egyik sem. Ezért sem sértődnek meg az emberek. De az, hogy néhány toleranciatúladagolásban szenvedő (nincsen rájuk jobb szó) hülye ezt kitalálta nem kellene azt jelentse, hogy a népség fejet hajt ez előtt. Lassan csak szűk családi körben lehet boldog karácsonyt kívánni... Hát álljunk meg egy szóra.

Közelebb kerülvén, talán tavaly érkezett egy javaslat valamelyik angliai kissebbségi szervezet elnökétől, hogy a karácsonyt nevezzük át a téli fény ünnepévé. És nem zavart senkit, hogy többek között azon kisebbség egyik vallási vezetője is azt mondta, hogy ezt azért így ne, ők keresztül akarják vinni. És mi a szomorú? Sikerülni fog. Azt csak suttogva jegyzem meg, hogy ez a téli fény ünnepe utal egy másik ünnepre is, ami pont karácsony táján van, és pont azon kisebbségnek (*)...

Hogy miért érdekel engem, hogy mi történik Angliában és Kanadában? Egyszerű, vigyázó szemünk vessük csak nyugatra, mert mi, úgynevezett kevésbé fejlett államok, mindent átveszünk onnan. Mert az európai mintát követni kell. Nem tehetünk semmit ellene, mert sajnos a demokrácia kicsit hajaz a kínai üzletekre. „Nem, nem Panasonic, de kapsz helyette szok-olcó...” Itt győz a mennyiség a minőség felett. És itt lehet engem újfasisztai annak kapcsán, hogy még ki is mondta ezt(**), tehát ha én is mondom, akkor bizonyára én is, és innentől nem vagyok ember. De tessék elgondolkodni azon, hogy miért is beszélek én egy ideje itt idiokráciáról.

 

 

(*) hanuka

(**) Benito Amilcare Andrea Mussolini

Szerző: Gidro  2009.12.13. 23:17 komment

Címkék: karácsony nyugat idiokrácia

süti beállítások módosítása