Ez többről szól, mint látszik. Hogy miről, csak én tudom, nem olyan jó, hogy ti is rágyertek. Azért elolvasni még lehet:P.


 

Eszmélés
 
Léted tagadtam, ezidáig
Rabszolgád voltam,
Kinek nyelve nem öl, csak csorbít.
 
Fullánkként hatol és a seb mély,
Vidámságot ad -
Rabság helyett száraz vergődést.
 
De foglyabb az ki udvarra jár,
S falat kintről lát,
Hiszi, hogy szabadabb a rabnál,
 
Ki cellájában ül egész nap
Társa az eszme:
Több ő, mint képek sokasága
 
Több, mint egy leláncolt rabszolga
Ő a szabadság
És nélküle nincsen többé rab
 
Tagadtam ezt a létet - láncok
Adják kiléted...
De már tudom. Én voltam fogoly
 
Ki a falat belülről nézte
bent börtönt tudva
most átléptem a kapun. Nincsen
 
Falhoz parancsolt szomoruság
De az öröm mély.
Város ez, s ha nem is menyország,
 
Szelete a régen elveszett,
örökké vágyott,
Most újra felfedezett kertnek.

 

Szerző: Gidro  2010.01.05. 22:31 komment

Címkék: vers eszmélés

süti beállítások módosítása